פולטת כו'. עיין בה"ה, ועיין ברא"ש בזה. והנה בתוספתא דמקואות פליגי הובא בר"ש פ"ח אם פולטת טמאה גם לחולין או רק לתרומה, ועיין בתוספתא דזבים פ"א כל שהוא טמא בכהנים סותר בזב משמע דאף זה סותר, אך י"ל דרק לתרומה ולא לחולין ולבעלה ג"כ כמו לחולין כמבואר בחולין ד' ל"א, ועיין בדברי רבינו בהל' אבות הטומאות פ"ה הט"ו דמבואר שם דהני דאין טמאים אלא לתרומה הוה רק מדרבנן כגון מים עכורים וכדומה, ומ"מ מבואר בתוספתא דזבים הנ"ל דסותר, וא"כ אמאי לא מוקי בנזיר ד' ס"ו ע"א הך ספיקא דר"ל כגון זה דעכורים, והנה באמת אם נימא דפולטת רואה הוה יוכל להיות דאף קטנה פחות מבת ג' שנה דאינה מטמאה משום משמשת מ"מ מטמאה משום פולטת, ועיין בהך דיבמות דף ל"ד ע"ב דאף לר"י דס"ל דביאה ראשונה אינה מטמאה משום משמשת מ"מ מטמאה משום פולטת, ועיין בהך דשבת ד' פ"ו ע"ב בהך דאמר רב חסדא מחלוקת שפירשה מן האיש, ודלמא ר"ל דרק אם הויא רואה אז לאחר שש עונות לא אך מ"מ טמאה משום נגוע, ונ"מ לסתירה, וכן למחנות וגם גבי שלא כדרכה אם שייך בה גדר פולטת אף דמשמשת לא הויא כמבואר ביבמות הנ"ל, ובאמת לכאורה לר"י דס"ל דביאה ראשונה אין עליה שם משמשת ה"ה קטן בן ט' ג"כ לא, עיין בהך דסנהדרין ד' ס"ט ע"א אך מ"מ פולטת הויא, ועיין בהך דיבמות ד' ק"ח ע"א ועומדת מחיקו וטובלת ואוכלת בתרומה לערב, ושם ד' ס"ט ע"ב ולא חיישינן להך דנדה ד' מ"ב ע"ב:
ראתה דם בעשירי כו'. עיין בגמ' בהך דר"י ור"ל דפליגי אם דבר שאינו ראוי להצטרף לזבה גדולה אם יש עליו שם זיבה וע"ש ד' ל"ו ע"א גבי הך דמעל"ע דכיון דכל הגזירה א"א להתקיים בטלה לגמרי, ועיין בתוס' שם ד' נ"ג ע"ב ד"ה צריכה ועיין בהך דיבמות ד' כ"ט ע"ב גבי יבמה דחזיא לכולהו ע"ש, ובהך דסוכה ד' כ"ז ע"ב וכ"כ בזה: