אסור להתיחד כו' בין זקנה כו'. עי' תוס' סוכה ד' מ"ז ע"ב בשם הירושלמי ע"ש דרוצה לחלק בין זקן לילד. והנה לפי מש"כ לעיל דזה הוא גופא גדר איסור לא בשביל תקלה לבד א"כ אין נ"מ אך האיסור רק עליו ולא עליה ועי' בקדושין ד' פ"א בהך דבעלה בעיר ובדברי רבינו לקמן בהל' י"ב ונראה דזה רק עליה שעליה אין איסור מחמת כי אין חשש תקלה אבל הוא אין נ"מ. ובזה א"ש מש"כ רש"י בד"ה בעלה להלקות וע"ש בתוס' וגם הא קיי"ל דאין מלקין בא"א אך י"ל דהא דאין מלקין בא"א זה רק האשה אבל האיש מלקין וזה מדוייק בגמ' מר זוטרא מותיב לה, ומקרי ליה כו' ר"ל דהלקה רק אותו ולא אותה אבל כשבעלה בעיר אז עליו ליכא רק איסור יחוד ולא משום חשש תקלה אבל היא כיון דליכא תקלה שוב ליכא איסור ועי' ברש"י סנהדרין ד' כ"ו ע"ב גבי החשוד ע"ש ועי' בהך דסוטה ד' כ"ד ע"ב בתוס' ד"ה שאני. אך מדברי רבינו בהל' ג' לא משמע כן רק דגם האיש אינו לוקה ע"ש ועי' בהך דב"ב דף קמ"ה ע"א דהוה מחלוקת בזה ורב אשי ס"ל דלא חיישינן להך דאיכא דשמע ועי' במנחות דף מ' גבי תכלת ובעירובין דף ס"ד: