ואין האיש רשאי כו' ולא ישא כו'. עיין בסוטה ד' כ"ד בהך מחלוקת דר"א ורבנן, ועיין בהך דכתובות דף ע"ז ע"ב דלא שבקינן ליה למיתב בהדה, וכאן לא נקט איילונית כמו בהל' אישות ועיין בתוס' סוטה שם ד"ה שאינה ראויה, מה דמחלק בן עקרה לבין שאינה ראויה לו ועיין רש"י עירובין ד' מ"ז ע"א, ועיין תוס' גיטין ד' מ"ו ע"ב דאיילונית אין לה רפואה לעולם ע"ש וכ"מ, וביבמות ד' פ' ע"ב דאמר סריס דומיא דאיילונית ביי"ש, ולא קאמר להיפך משום דסריס יש לו רפואה ואיילונית אין לה רפואה. אך באמת הנ"מ בין איילונית לעקרה דאיילונית החסרון באברי הזריעה שלה ועקרה החסרון באברי העבור וכן משמע בסוטה ד' כ"ה ע"ב ועיין ביבמות ד' ס"ד ע"א ובכתובות ד' י"א ע"א וזהו הנ"מ שבין סריס לשחוף עיין תוס' סוטה ד' כ"ו ע"ב וזה אין לו רפואה ג"כ ועיין סוטה ד' י"ג ע"ב גבי בא גבריאל כו' ועיין ב"ק ד' צ"ב ע"א דמבואר שם בדברי רש"י דאין באשה אבר להזריע ועיין תוס' נדה ד' י"ג דלא משמע כן ושם ד' ל"א ע"א וכ"מ. ובאמת י"ל דזה המחלוקת דתנאי בבכורות ד' מ"ה ע"א גבי מפתח באשה ועיין שבת ד' קי"א ע"א מוכח דגבי אשה עקרה אין לה רפואה: