ואסור להשיא כו'. עיין לעיל פי"א מהל' אישות ה"ו ואין משיאין ועיין רש"י גיטין ד' נ"ה ע"א דס"ל ג"כ כן דאסור ועי' תוס' יבמות ד' קי"ג דפליג על זה ועיין בהך דשבת ד' י"ב ע"א דנקט שם גבי ליארוס רק תינוקת ולא תינוק ועיין בתוס' שם ד' ק"נ ע"א ד"ה ואמר ר"א ועיין מש"כ רבינו בהל' שבת פכ"ד ה"ה דלא הביא תינוק וגם נקט ליארוס ולא משיאין כמו בתוספתא וכן רבינו לא הביא כלל הך דין דמבואר בקדושין דף כ"ט ע"א וד' ל' ע"ב דחייב להשיאו אשה וללמדו אומנות הביא בשבת פכ"ד ובהל' רוצח פ"ה ה"ה דהוא מחוייב וכמבואר בהך דמכות ד' ח' ע"ב ובקדושין הנ"ל אבל להשיאו אשה לא הביא כלל רבינו רק כאן מצות חכמים ועיין בירושלמי דקדושין פ"א דהוה בעיא שם אם כופין את האב על זה ולענין ללמדו אומנות מוכח דאם האב עצמו אינו יכול אומנות צריך לשכור אחר ללמדו ונ"מ למאי דמבואר בירושלמי דגיטין פ"ה לגבי עיצומים דאף דלא גבה, דאותם שנותנים בניהם ללמדם אומנות ועבדי עיצומים גבו שפיר וכן נ"מ גבי נשואים לענין הך דשטרי פסיקתא וכמש"כ התוס' כתובות ד' ק"ט ע"א בשם הירושלמי וכן לענין הך דב"ב ד' קמ"ד גבי המשיא בנו בבית ע"ש בתוס' ובדברי רבינו בהל' זכיה ומתנה פ"ו, והך סמוך לפרקן ר"ל כמו פרק דנדה ד' מ"ט דהיינו הבאת שערות ועיין רש"י סנהדרין ד' ק"ד ע"א ד"ה קטנה ובהך דעדיות פ"ב משנה ט' ע"ש בפי' הראב"ד, ועיין שבת ד' פ"א ע"ב וכ"כ בזה: