ואפילו להריח בשמים כו'. עיין מש"כ רבינו בהלכות ברכות פ"ט ה"ח ובירושלמי פ"ח דברכות ה"ז שאין עשויין אלא לדבר אחר ור"ל כה"ג:
כמי שנסתכל כו'. עיין בירושלמי חלה פ"ב כהדא דתנא המסתכל בעקבה כו', ועיין בהך דנדרים ד' כ' ואין הפי' שם כפי' המפרשים שם רק דר"ל דהוה כמו זה ונ"מ דכאן א"צ שיתכוין ועיין בהך דיומא ד' ע"ד ע"ב אמר ר"ל טוב כו', ע"ש בתו' ישנים וזה ר"ל הך דסנהדרין ד' צ"ב ע"א בהך דאמר ר"א כל המסתכל כו', ור"ל דלא שייך כאן גדר מתעסק ועיין בעירובין דף י"ח ע"ב כל העובר כו' ושם ד' ס"ג ע"ב כל הישן כו' ושבת דף קל"ט ע"ב בהך דרב קטינא ע"ש ועיין מש"כ רבינו לקמן בהל' ד' ואעפ"י שהיא כו'. ולכאורה ר"ל דגם כאן שייך איסור קריבה לא משום תקלה ועיין בתוס' גיטין דף ו' ע"ב דיש על זה שם ג"ע ותוס' שם ד' ב' ע"ב גבי עד אחד ועיין בשבת ד' ס"ד ע"ב בהך מחלוקת דזקנים הראשונים וכ"כ בזה, ועיין בהך דסנהדרין ד' ע"ה ע"א תעמוד לפניו כו', דמבואר שם דזה הוה גדר אביזרייהו: