חלה כו' וכן תרומה כו'. רבינו ז"ל אזיל לשיטתיה דס"ל בכ"מ דתרומה בעי ג"כ ביאת כולכם עיין ספ"א מהל' תרומות, ועיין מש"כ רש"י ב"ק ד' קי"ד ע"ב ד"ה בתרומה ע"ש. אך באמת עיקר הטעם לא משום דזה מה"ת וזה מדרבנן רק משום דדבר דהוה גדר עבודה בעי דוקא מיוחס וכ"ז שאינו מיוחס אסור לו לעבוד אבל מתנות חו"ל כיון דלא הוה בגדר עבודה עיין בכורות ד' כ"ז ע"א דאין בו משום כהן המסייע בבית הגרנות ועיין במדות פ"ה ובתוספתא פ"ז דסנהדרין דמבואר שם ג"כ דצריך דוקא מיוחס ועיין מש"כ רבינו ז"ל בהל' תרומות פ"ז ה"ט דגבי מצורע בעי ג"כ שיטמא אותו רק כהן מיוחס ע"ש וזהו דכל דבר דבעי דוקא זרע אהרן ולא משום פסול זרות צריך דוקא מיוחס ועיין בזבחים ד' ק"ב ע"א דמראות נגעים אף למ"ד דמשה רבינו היה כהן מ"מ פסול לזה ועיין בספרי פ' קרח פסקא קי"ז ולמבית לפרכת כו' ע"ש ועיין רש"י תענית ד' י"ז ע"א גבי כל כהן שיודע ע"ש ועיין בירושלמי גיטין פ"ח ה"י אין בה משום יחוס כהונה וביבמות פי"ג על משנה דהממאנת ופ"י ה"ז ע"ש וזהו כונת התוס' בכתובות דף כ"ד ע"א ד"ה אבל דלהכשיר לעבודה לכ"ע צריך עדים ע"ש: