הואיל והורתה ולידתה בקדושה כו'. וא"כ מוכח מלשון רבינו דאם נתגיירה מעוברת הבת יש עליה שם גיורת ועיין בהך דיבמות ד' ע"ח ע"א גבי מעוברת שנתגיירה אם הוה כשני דורות או כדור אחד, וכן פסק רבינו ועיין ביבמות ד' צ"ז ע"ב דמבואר שם דיש עליהם שם ישראל וכ"כ בזה ועיין בכתובות ד' מ"ד ע"ב דצריך על זה ריבוי דחייבת סקילה אם היתה הורתה שלא בקדושה ולידתה בקדושה וכ"כ בזה לעיל ונראה די"ל דזה תליא בה והוה כמו דאמרינן בתמורה ד' כ"ה אם שייר משוייר ועיין מש"כ בזה בהל' שחיטה פ"ב ה"ד ובהל' פסולי המוקדשים ובדברי רבינו בהל' עבדים פ"ז ה"ה ע"ש בהשגות ובאמת זה הוה כמו דאמר ר"י במנחות ד' י"ד ע"ב הכתוב קראו גוף אחד כו' ר"ל דתליא בו אם ירצה הוה כמו גוף אחד ואם ירצה הוה כמו שני גופים וה"נ כן ודלא כמש"כ רש"י בתמורה שם ונראה לפי"ז דאם נכרית מעוברת טבלה ע"מ שלא יהיה בנה בכלל מהני ועיין ב"ק דף ע"ח ע"ב דיש שם ב' לשונות אם זה הוה שיור בגוף או לא ע"ש, ועיין נזיר ד' נ"א גבי גלגלין ע"ש דהוה בעיא דלא איפשטא, ועיין תוס' ב"מ ד' ע"ט ע"ב דגבי מקח וממכר לא הוה בכלל ועיין בהך דשבת ד' קל"ה ע"ב גבי בלוקח זה שפחה וזה עוברה ע"ש ובדברי רבינו ז"ל שם דכיון דחלקם לשני גופים לא מהני טבילתה של זו לעוברה ועיין במש"כ רבינו בהל' חובל ומזיק פ"ד ה"ב וה"ד דמוכח שם דהולדות של נתגיירה מעוברת שייכים לה וא"כ מוכח דהיא יורשם וכשיטת התוס' כתובות ד' י"א ע"א וסנהדרין ד' ס"ח ע"ב ועיין בירושלמי ב"ק שם פ"ד דמוכח דס"ל כפי' ריב"ם בתוס' ב"ק ד' מ"ב ע"ב ד"ה היתה וס"ל דמיירי דלא שחרר רק אותה והעוברים שייכים להאדון רק כיון דלא אפשר לשום אגב גופה דגופה אינה שלו לכך אינם שייכים להאדון ועיין בהך דערכין ד' ז' ע"א סד"א ממונא דבעל הן ע"ש: