מפי השמועה למדנו כו'. עיין מש"כ ה"ה לענין מחזיר גרושתו משנשאת, אך באמת רבינו ס"ל כשיטת הירושלמי בסוף פ"ד דיבמות דמחזיר גרושתו משנשאת נפסלת לאכול בתרומה רק דבתה כשרה ומה דמבואר בגמ' בכ"מ דאינה מתחללת ר"ל דאין עליה שם חללה אבל מ"מ אסורה בתרומה משום זונה והא דנקט ביבמות ד' מ"ד כשרה לכהונה נ"ל כך. דהנה רבינו פסק לקמן בפ' י"ט ה"ג דבנשואין בלא ביאה משוי לה חללה ע"ש וכ"כ בזה משום דס"ל דזה הוה דין דנשואין כביאה אך זה רק לענין דינא אבל ללקות פסק רבינו לעיל פי"ז ה"ד דאין לוקין והטעם משום דשם בעי שיעשה פעולה וכ"ז שלא עבר אינו לוקה וס"ל דכאן גבי מחזיר גרושתו וכדומה לא פסלה עד שבא עליה ולא נפסלה בנשואין בלבד ועיין ביבמות ד' ס"ט ע"א וגבי קרובת חלוצתו וחלוצתו שם גם בא עליה לא פסלה עיין לקמן בהל' ד' והטעם משום דס"ל דהוה רק מדרבנן דהולך לשיטתיה וכן מבואר בירושלמי פ"ה ה"ד הבא על חלוצתו כו' ועיין כאן ד' פ"ה ע"ב ובירושלמי שם פ"ט דאמר מחזיר גרושתו איכא בינייהו:
והבא על הנדה כו'. עיין בהך דתמורה ד' כ"ט ע"ב דמבואר כן להדיא דלאו זונה היא: