1
אבל הממאנת כו'. ואם לא נבעלה מותרת אף לכה"ג כו' כמבואר בגמ' ובירושלמי אך זה צריך עיון למ"ד דבעילה שלא כדרכה כשרה לכה"ג ואנן קיי"ל בכ"מ דבעל עושה אותה בעולה שלא כדרכה כמבואר בקדושין ד' ט' ע"ב וכ"מ כה"ג מאי דאם בא עליה בעל שלא כדרכה ואח"כ מיאנה בו אם משוי לה כמו שלא היה בעלה מעולם וא"כ מותרת לכה"ג או לא וכ"כ די"ל דזהו פי' הירושלמי ביבמות פי"ג ה"ב מהו שתמאן בבעלה ותיטול קנס מאחר ועיין בכתובות ד' ל"ה ע"ב הממאנת ע"ש ברש"י ותוס' וכ"כ בזה: