אבל האב שהוחזק כו'. הנה כאן כתב רבינו רק אם הוחזק ולגבי בכורה בהל' נחלות פ"ב הי"ד פסק דאף אם אינו מוחזק שהוא בנו נאמן האב בבכורה וצ"ל דכאן כיון שלפי דבריו ג"כ אינו בנו אינו נאמן אך נ"מ אם אמר שהוא בנו רק שאשתו היא חייבי כריתות אם נאמן דבאמת לכל הדברים השייך בגדר אשתו ובניו אם אף היכא דעפ"י דין אינה אשתו או בנו מ"מ י"ל דיש עליהם שם זה ועיין בעירובין ד' פ' ע"א דיליף שם דאשת נכרי יכולה להשכיר בלא דעתו מהך דאשתו של אדם מערבת שלא לדעתו אף דזו לא הויא עפ"י דין אשתו כלל, ועיין בתוס' יבמות ד' פ"ה ע"ב ד"ה ולר"ע גבי פירות ובלאות של אותה דאין בה קדושין ועיין בהך דסנהדרין ד' ע"א ע"א דמקשה שם גבי בן סורר ומורה מה שקנתה אשה קנה בעלה ואמאי לא מוקי לה שם כשהיה מחייבי כריתות דג"כ יש שם בן סורר ולא שייך מה שקנתה אשה, וע"כ דאין נ"מ וכעין דאמרינן בב"מ ד' ס"ז ע"א, ועיין בסנהדרין שם גבי בננו זה דמשמע שאביו ואמו נאמנים עליו לומר שזהו הבן שלקה בפניכם, ונ"מ אם ישראל הבא על הנכרית וילדה לו בן אם שייך בו הך דכתובות ד' י"א ע"א דניחא ליה במה דעביד אבוה: