וכן לדורות כו' והרצאת קרבן כו'. עי' במש"כ רבינו בהל' מחוסרי כפרה פרק א' הל' ב' שעדיין לא נעשה ככשרי ישראל ועי' בפה"מ בכריתות שם ריש פ' ב' דרק לכתחלה וכאן ס"ל לרבינו דרק לקדשים לא מיקרי עדיין ישראל גמור אבל לשאר דברים הוה כישראל לכל דבר וא"כ בזמן הזה לא מחסר כלל בשביל הקרבן ומה דבעי שם דף ט' ע"א קרא דאף בזמן דליכא קרבן יכולים לקבל זה דלא נימא כמו בהך דקדושין ד' ל"ח ע"ב גבי שילוח עבדים דרק בזמן שיש בארץ ישראל ע"ש ואמר בכריתות שם דהא בספרי מרבינן מן הך בתוככם דאף אם כבר נתגייר צריך להביא קרבן אח"כ ע"ש פ' שלח פסקא ק"ח וא"כ חזינן דיכול להתגייר אף בזמן שאין קרבן ועי' תוס' יבמות ד' מ"ו ע"ב וקדושין ד' ס"ב ע"ב ועי' בתוספתא פ' א' דכריתות דאמר שם הביא לצרעתו יחזור ויביא לכפרתו ע"ש הרי דמטמא בצרעת אף דעדיין לא הביא קרבנו, ועי' בתוספתא פ"ג דשקלים ע"ש ועי' בדברי רבינו בהל' ק"פ פרק ד' הל' ט' גבי הפריש פסחו עד שלא נתגייר כו' והא לאו בר הפרשה הוא כלל כמבואר בירושלמי פ"א דתרומות וע"כ צ"ל כנ"ל דהיינו קודם הבאת קרבן דחייב במצות ומ"מ לגבי אכילת קדשים אין עליו דין ישראל: