1
ובמקוה הכשר לטבילת נדה כו'. ר"ל דלא נימא דכיון דגזרו על עכו"ם שיהיו כזבים לכל דבריהם וזב בעי דוקא מים חיים וא"כ יהיה מדרבנן ג"כ בגירות צריך מים חיים קמ"ל דהוה כטבילת נדה ועיין בהך דע"ז ד' נ"ב ע"א ע"ש ברש"י דלגבי טומאת ע"ז הביטול מועיל כמו מקוה ועי' בהך דפסחים ד' צ"ב ע"א גבי פורש מן הערלה כפורש מן הקבר ומבואר שם בירושל' ובתוספתא דבעי הזאה ג' וז' לקדשים מדרבנן אך רבינו לא הביא זה, ועי' בתוספתא כריתות פרק א' דנקט שם גבי קרבן גר מהול ע"ש דלמאי נ"מ זה וצ"ל דס"ל דהא א"א לו להביא קרבן עד אחר ז' ימים לכך אמר דוקא כשנתגייר שהוא מהול דס"ל דוקא הפורש מן הערלה אך עי' בתוספתא פסחים שם דלא משמע כן דנקט גם אשה ועי' מש"כ בזה בדברי רבינו בהל' ק"פ פ"ו הל' ז' ועי' תוס' זבחים ד' ע"ה ובכורות ד' ל"ד ע"ב ד"ה מי קמייתא גם הא כאן סגי בעוף וכ"כ בזה: