1
האב כו' וכן האשה כו'. הנה כ"כ דרבינו מחלק בין אב לאשה דגבי אב אף אם אמר שהיא לפלוני מ"מ אינו נסקל ובין אשה עצמה דרק סתם אבל אם אמרה לפלוני ונתחזקה ליום חייבין עליה. וזה ר"ל תוחזק, ועיין מש"כ רבינו לקמן פ' ט"ו הל' כ"א. אך שם לא הוה מוחזקת א"א בבירור, ועי' בבעל המאור בקדושין שם בשם הראב"ד דס"ל דגם גבי אב אם אמר לפלוני שסוקלין ע"ש, ועיין מש"כ הר"ן ז"ל בפרק ב' דכתובות בשם הר"א לגבי אמתלא ע"ש, ועיין בהך דסנהדרין ד' ע"א ע"ב גבי בנו הוא משמע דהאב אומר להם שזהו הבן, ועיין בהך דיבמות ד' פ' ע"א מה דאמר שם שאין בן סורר ומורה נידון אלא בחתימת זקן ע"ש ומשמע דעל זה לא מהני הוחזק, ועיין מש"כ רבינו בסוף הל' ממרים ע"ש: