מי שהחרים כו'. ע' בהשג' וכבר הארכתי בזה לעיל דאף דאנן פסקינן דגם במטלטלין הם לאנשי משמר מ"מ יש נ"מ בין מטלטלין לקרקע היכא דליכא משמר וע' תוס' יומא דף ס"ו ע"א דאף למ"ד דלכהנים יש בזה חשש תקלה מחמת דלא שכיחי כהנים בזה"ז וא"כ י"ל לפ"ז דאז סתם חרמים לבדה"ב וגם יהיה נ"מ אם הקדישן בשעת הבית ואח"כ חרב וע' מש"כ לעיל הל' נדרים פ"ב הי"א. וע' לק' הל' תרומות פ"ז ה"ט דגבי מצורע ע"כ צריך לטמא אותו כהן מיוחס ע"ש ושם פ"ו ה"ב וי"ל דהטעם דהוי כמו ספק נגעים להקל וע' נגעים פי"א מ"ב בר"ש בשם התוספתא דר"ש ס"ל דמחצה פשתן ומחצה קנבוס טהור משום ספק נגעים להקל וע' רש"י תענית דף י"ז ע"א דרק כהן שידוע שעבדו אבותיו אסור לשתות יין. אך שם הטעם דשם צריך דוקא שיהא כהן ראוי לעבודה ובע"מ פטור וע' הל' ביאת מקדש פ"א ה"ז וע' תו"כ פ' שמיני ופ' אחרי מות דלא הוי כמו גבי טומאה דאף בע"מ מוזהר ע"ז וע' תוס' יבמות דף צ"ט ע"ב גבי חרמי כהנים ונ"מ עכשיו כיון שאין לנו כהנים מיוחסים אי מהני נתינתן ליד כהן להפקיע מהן הקדושה. אך באמת זה דמבואר בדברי רבינו בהל' איסו"ב פ"כ ובהל' תרומות פ"ו דאין נותנין תרומה דאורייתא לכהן חזקה זה רק בשביל מעלה אבל גבי חרמי כהנים דכיון שבא ליד כהן הוי כמו חולין בעלמא לא איכפת לן וגם יהי' נ"מ לגבי בן גרושה ובן חלוצה דע' הל' תרומות פ"י הי"ב ובהל' ביאת מקדש פ"ו ה"י מוכח כך דהא דחלל אינו מחלל עבודה זה רק בקדשי מקדש משא"כ בקדשי הגבול כשיטת הירוש' בתרומות פ"ח ה"ב רק דגבי תרומה קי"ל שם פ"ז ה"ב דהיכא דלא הוי פסולה משנולדה אז אינה משלמת את החומש וע' ירוש' פ"ז דיבמות והנה בירוש' תרומות פ"ח וסנהדרין פ"ג ופ"ד מבואר דפסול משפחה אינו נפסל עד שיפסל בב"ד דפסול משפחה צריך ב"ד זהו ג"כ כונת הגמ' בקדושין דף ס"ו ע"ב ב"ג וב"ח פסולו מאחרים וע' ר"ש מקואות פ"ב מ"ב וא"כ נמצא דאינו פסול משנולד וגם דהא עדין לא נפסל בב"ד ונ"מ אם באו עדים שכבר פסלוהו ב"ד במק"א וע' מכות דף י"א ע"ב אי מתה כהונה או בטלה כהונה ובאמת זהו כונת הגמ' תמורה דף כ"ח ע"א גבי בע"מ דהעדאת ע"א פוסלתו מהקרבה ור"ל כהא דקדושין דף ס"ו ע"ב הנ"ל וזהו ג"כ מש"כ התוס' בתמורה שם בשם תו"כ דר"ע אמר שכן מומו ניכר ור"ל זה דקדושין דף ס"ו ע"ב הנ"ל פסולו בגופו. וגם יהי' נ"מ למה שפסק רבינו דמשלם קרן אם הוי בגדר כפרה או בגדר גזל ע' תוס' תענית דף י"ז ע"ב דמחלקי בין אכילת קדשים לעבודה ול"ד לאכילת תרומה משום דאכילת קדשים לא הוי כמו עבודה דהרי ישנן גם בזר ע' זבחים דף ק"א ע"ב וביומא דף ס"ח ע"ב דנקרא רק צורך עבודה ותוס' שם דף כ"ה ע"א ד"ה אין ותוס' יבמות דף ל"ב ע"ב משא"כ בתרומה. וא"כ יהיה נ"מ גבי חרמים ג"כ דזה הוי רק קדשי הגבול וגם נ"ל דגם למ"ד דאף קדשי הגבול כן ושייך בחלל זה רק שיש עליו עדין שם כהן אבל היכא דבעי דוקא אהרן ובניו כמו גבי נגעים כמבואר בזבחים דף ק"ב ע"א. וא"כ חלל נהי דכהן הוי מ"מ זרע אהרן לא הוי כמבואר יבמות דף ע"ד ע"ב וזהו כונת רבינו בהל' תרומות הנ"ל דבעי כהן מיוחס. ויהי נ"מ ג"כ גבי מנחת כהן דנשרפת של חלל מאי וע' חולין דף קל"ב ע"א אהרן ובניו כתובים בפרשה: