1
והרי האומר לא כו'. ע' בהשגות וע' מש"כ לעיל הל' נזירות פ"א ה"ד דכונת רבינו כך דהא אמר דלא אפטר עד שאהי נזיר ולא אמר עד שאקבל להיות נזיר ונזיר בלא קבלה אינה כלום וא"כ איך חלה עליו כלל ע' רא"ש נדרים דף ג' ע"ב וע' ערכין דף ה' ע"ב דאם אמר הרי זו לא אמר כלום וע"כ צ"ל דיש בלשון זה גם גדר קבלה וע' פכ"ב מהל' מכירה הט"ז ובהשג' וכ"כ בזה וע' פסחים דף נ"ג ובחולין דף מ"א ע"ב גבי השוחט לשם עולה אי זה הוי כמו שמקדיש עכשיו או ראיה שכבר הקדיש וכ"כ בזה: