האומר לחבירו שדה כו'. ע' ר"ן ז"ל נדרים דף ל' ע"א מה דמחלק בזה והנה זה תליא בפלוגתא דירוש' דמאי פ"ו ה"ג אם המוכר שדה לחבירו וחזר ולקחה אי זה הוי קנין חדש או ביטול מקח הראשון וע' ב"ב דף קס"ט ע"א ובמלח' ב"ק פ"א גבי הך דמהדרנא שטר זבינא למרא וב"מ דף ט"ז ע"ב מרישא הוא דקזבין דמוכח דהוי מקח חדש וע' ב"מ דף ל"ה ע"ב בתוס' ד"ה אגרה פ' דהוי כאילו נותן לו שכר לבטל השאלה ונ"מ אם צריך אז קנין חדש וע' ירוש' כתובות פ"ט ה"ה דאם אכלו שלהם אכלו והוי כחזרה וע' ב"מ דף צ"ח ע"ב גבי שאלה בבעלים ושכרה שלא בבעלים ע"ש ברש"י דהבעיא היא אי זה הוי קנין חדש ע"י חצירו או מחמת קנין הראשון ואף דבל"ז הא מבואר שם דף פ' דשואל לאחר ימי שאלה הוי כש"ש כ"ז שלא החזירה צ"ל דכאן מבעי ליה דזה גופא הוי חזרה אצל הבעלים דנעשה פעולה חדשה ומיירי שמתחלה בשעת משיכה ראשונ' אמר כך ואף דהא כבר כלתה משיכה הראשונה דעבדה לפעולתה וכמש"כ רש"י ב"מ דף ק"ג ע"א ד"ה והוא דקני מיניה ובר"ן נדרים דף כ"ט ע"א מ"מ אז יכול ע"י המשיכה לשעבד עצמו לשניהם וכמו כאן גבי הקדש וע' ירוש' ב"מ פ"ח ה"ב גבי שאלה היום ושכרה למחר דמה דינה של הלילה שבינתיים אי יש עליה גדר שאלה או גדר שכירות וא"כ מוכח דלא פקעה משיכה הראשונה וע' תוס' ב"ק דף ק"ט ע"א דהיכא דבעי חזרה אם הוא נותן להם ואח"כ לוקח מהם לא הוי השבה דהוי כמבטל נתינתו וכ"כ בזה בח"א: