המקדיש עולה וכו'. כ"כ לעיל דרבינו ס"ל דיש נ"מ בין הקדש לחרם דזה חל על הגוף משא"כ בלשון הקדש והנה מלשונו כאן משמע דיש נ"מ בין עולה דגבי עולה רק מד"ס משא"כ בשאר ועיין רש"י זבחים דף ק"ז דמשמע דעל חלק כהנים ובעלים שפיר חל מה"ת כיון דעדיין לא זכו בו הכהנים ועיין מ"ש רבינו בהי"ד גבי בכור דחל חרם עליו לענין דהפודה יוכל ליתנו לכל כהן שירצה ומשמע דמיירי אף אם הישראל מחרים ואף דהא קיי"ל דצריך ליתנו לאנשי משמר דוקא י"ל כך דהנה בתמורה דף י"ח ע"א מוכח דגבי בכור אין על הבעלים ב"ת ובפרט בחו"ל ע"ש בתוס' ועיין שם דף ח' ע"א דרק על כהן יש ב"ת דהקרבה וזה רק אם נימא דאין לכהן זכיה בו ע"ש ועיין מ"ש רבנו בהל' בכורות פ"א ה"ח והי"ג ע"ש ועיין בספרי פ' קורח פסקא קי"ח ובתמורה דף כ"א ונ"מ ג"כ דבשאר קרבנות מחויב בשבילם לעלות לירושלים ולהקריבם משא"כ בבכור י"ל דרק אם הוא בירושלים אז צריך ליתן לכהן שיקריבם ובלא זה לא רק צריך שיתנם לכהן לקיים מצות נתינה ואז אין נ"מ בין משמר אי לא ובזה א"ש מ"ש הרמב"ן בסה"מ מ"ע פ"ה דמנאן למצוה בפ"ע ע"ש ור"ל דמחויב להוליכן וכן לשון הפסוק ועיין בכורות ד' כ"ח ע"א ברש"י ותוס' וביצה ד' י"ט ע"ב ברש"י וכבר כתבתי בזה במ"א וא"כ לפ"ז כך דאף דהא מבואר בזבחים ד' ע"ה ע"ב כלום הקנה זה דא"י להקדיש יותר ממה שיש לו אף דכאן לא שייך זה הטעם דזילותא מ"מ כמו דאמרינן בר"ה ד' ו' ע"ב דיורש אינו בב"ת וה"נ כיון דהקרבה ליכא ב"ת רק על מצוות נתינה לכהן ואז י"ל דא"צ ליתנו לאנשי משמר והא דצריך רק אם הוא בירושלים דאז חל עליו החיוב דהקרבה וגבי יורש לא שייך זה וה"נ אם החרימו ואחר פדה אותו וגם י"ל כמו דאמרינן בערכין ד' ו' ע"ב דכל היכי שיש רוחא לא אכפת לן אם משהה אותו מלחלק ה"נ כאן ועיין מ"ש רבינו בהל' בכורות פ"ד הט"ו ע"ש בכ"מ ויראה אך כבר כתבתי דשם ר"ל אתוך זמן דנ' יום ועיין בתוס' דמאי פ"ה ובכורות ד' כ"ז דהוה מחלוקת דתנאי אם יש ט"ה במ"כ ובמ"ש רבינו פי"ב מהל' תרומות ועיין בירושלמי מעש"ש פ"א ה"ב דחרמי כהנים כ"ז שלא נתן לכהן חל הקדושה גם על עצמות וגידין משא"כ במע"ב לא ובכור ס"ל דלאחר שחיטה הוה נכסי כהן ועיין בתוס' זבחים דף ט' ע"א דגם גבי מע"ב לאחר שחיטה אף בתם כן ולא כרש"י בכורות ד' ל"א ע"ב וד' ל"ב ע"ב לא ס"ל כן והנה רבינו ז"ל בהל' בכורות ס"ל דגם בתם מותר לשקול מנה כנגד מנה ע"ש ורש"י לא ס"ל כן רק בבע"מ והטעם משום דזה לאחר שחיטה הוה כמו חלק הבעלים ולא של כהנים ורש"י לשיטתו ב"ק ד' י"ב ע"ב דגם בחלק הבעלים שלחן גבוה ורבינו לא יסבור כן: