נשאר בינו כו'. ע' בהשגות כאן וע' בירוש' קדושין פ"א ה"ב מה דמקשה שם מע"ע ותוס' כאן דף ל"א ע"א דגם גבי מוכר שדה אחוזה אזלינן לגבי המוכר לענין חדשים ע"ש ומפ' רבינו דהא דאמר בגמ' דמחשבין חדשים להקדש ר"ל דאין מחשבין חדשים שיצאו לגבי הקדש שיהיו כשנה דגבי הקדש לא מקרי שנה רק שנה שלימה וא"כ נ"מ דאם הוא הקדיש בפלגא דמ"ח והוי החדשים אצלו והוא הדיוט הוה שפיר כמו שיצאה השנה ואינה נפדית בגרוע כן מפרש רבינו דברי הגמ' וא"ש קושית התוס' ואף דמלשון רבינו בפיהמ"ש לא משמע כן מ"מ כאן כן כונתו וע' מש"כ רש"י ב"ב דף י' ע"א מה דאמר שם גבי דפשי להו שיבסר זוזי דפי' שם בער"ה ור"ל דאם היו נותנין לאחר ר"ה לצדקה לא היה נחשב על שנה העברה לענין החשבון של ההפסד אף דלענין הפסד ומקרה עד יו"כ שייך לשנה העברה ע' ר"ה דף ט"ז מ"מ כיון דהמצוות נחשבות לשנה הבאה א"א לחשבן לשנה העברה וזה תליא ג"כ בזה דאין מחשבין חדשים להקדש. והטעם כך דכל היכא דהפדיון הוא לא מחמת שויה רק מחמת גזיה"כ כ"ז שלא נגמר הדבר לא פעל כלום וע' ע"ז דף כ"ה ע"א גבי ק' חביות בק' פרוטות כו' דכ"ז שלא נגמר הכל אינו חיב כלום וע' מנחות דף ח' במחלוקת דרב ור' חנינא אם זה קדיש בל"ז גבי שמן ולבונה וזה ר"ל ג"כ הגמ' דב"ק דף ק"י ע"ב גבי ש"מ כסף מכפר מחצה ר"ל אם זה הוה כמו הא דזבחים דף ק"י ע"א גבי בעיא דקומץ ואמר דכסף שפיר עושה פעולה וזה ר"ל ג"כ הגמ' בקדושין דף מ"ו ע"ב ש"מ מעות בעלמא חוזרות ע"ש בתוס' ור"ל דכ"ז שלא נגמר הדבר לא הוה נתינה כלל וכן הדין דאינה לשחיטה אלא לבסוף וכ"כ בזה. אך כך דכל דבר שהוא מחמת גזיה"כ אז פחות מזה אינו כלום וזה כונת הגמ' סוכה דף י"ז ע"ב משום שיעורא ולאו שיעורא ע"ש ר"ל דפחות משיעור אינו כלום ולא שייך בו מצטרף סכך פסול לאויר וע' לק' בהי"ב וזה ר"ל ג"כ הגמ' כאן דף כ"ב ע"א הכסף עד שיהא כסף כולו כאחד וע' בר"ן פ"א דקדושין דאף למה דקי"ל דנגאל לחצאין לא לענין שתצא לחולין רק כשתצא ביובל לא תצא לכהנים משום דגבי הקדש צריך כל הדבר וכמש"כ וע' כאן דף ל"א ע"ב גבי מקדיש בית בבתי ערי חומה דמבואר שם דאם גאל אחר מיד ההקדש צריך שיהא אצלו שנה מזמן שגאלה ולא חשבינן משעה שהקדיש וכן כתבו שם רש"י ורבינו בהל' שמיטה פי"ב ה"ח וכן מוכח שם בגמ' דף ל"ג ע"א ולא הוי כמו מכרו ראשון לב' וע' ר"ה דף ה' ע"ב גבי ג' רגלים דאין מצטרפין עם החילוף וברש"י יומא דף ס"ג ע"ב ד"ה רבינא ובתמורה דף ט' ע"ב אם הוי כמו הקדש ראשון או הקדש שני: