המקדיש את האילנות כו'. ע' בהשגות וכ"כ לעיל לחלק בזה בין אם הוא מקדיש בעין יפה או שמקדיש רק שצריך לאילנות וע' בירושלמי דמאי פ"ו ה"ה במחלוקת דר"י ורבנן אי זיתים כקרקע וע' בירושלמי פ"ד דפסחים גבי הקדיש את האילן אי יכול לשייר הגדולין ור"ל אם הם גדולין מן האילן או מן הקרקע וע' חולין דף קל"ה ע"א גבי חוץ מגיזה וכחישה משום דהגיזה הוה חלק מגוף מחמת שמכחישה וע"ש דף קל"ח ע"א דאם הקנם לו כל ל' יום ע"ש ברש"י דהוי כמו קנין בגוף הצאן והוא משום כחשא דהוה לו חלק בגוף הצאן וע' ב"מ דף ק"ט ע"א ודף ק"ד ע"ב גבי כחשא דארעא ובירושלמי פ"ט דכתובות ה"א במחלוקת אם יכולה למכור פירות המחוברים לקרקע:
אבל. המקדיש את כו'. עיין כאן דף ל"ב ע"א גבי חולסית ומצולה אי יש עליה שם שדה או דין בית וע' במחלוקת דף ע"ט ע"ב דכתובות אי פיר של גפרית הוה קרן או פירות וב"מ דף ק"ו ע"א גבי שביעית דכיון דחזי למשטחי בה פירות שם שדה עליה וע' תוס' כלאים פ"א גבי הזורע ע"ג הסלע ובירושלמי שם פ"א ה"ט מודה ר"ל בזורע ע"ג טרשין שהוא פטור אך שם הטעם משום שאינו נקלט והוה כמו שערי בכדא וע' מנחות דף ס"ט ע"א ורש"י פסחים דף כ"ה ע"א ד"ה שעת הכושר וחולין דף קי"ד ע"ב דהא חטי ושערי כו' אם האיסור הוא ע"י הקרקע או ע"י הזריעה והקליטה וע' תוס' שם דף ק"כ ע"ב ד"ה היכא דהאיסור הוא על ידי הזריעה ועי' מנחות דף ע"א ע"א גבי בשדה כתיב ולא מקרי רק על ידי קליטה ע"ש: