האומר כו' ערך לבי כו'. הנה בגמ' כאן דף כ' ע"א אמר דאיצטריך לאתויי מארכובה ולמעלה דג"ז הוה כמו ערך כולו ורבינו לא הביא זה כאן וכ"כ בזה בח"א דס"ל דזה רק גרם שימות ולא איתרבי זה מנפשות וע' בנזיר דף כ"א ע"ב ובתמורה דף י"א ע"ב וכ"מ בזה. וע' ב"מ דף קי"ד ע"א בתוס' ד"ה מה ע"ש וע' בתוס' תמורה דף כ"ו ע"א ד"ה האומר מה דמחלקים בין חציי לאבר שהנשמה תלויה בו ונ"מ דהא קי"ל דגבי כבד לא הוי טריפה רק עד שלא ישתיר בו שיעור ויהי' נ"מ אם אמר ערך חצי כבדי עלי דאם נימא דחצי עדיף י"ל דבכ"מ מעריך חצי וע' תוס' גיטין דף מ"ב ע"א ד"ה חצי ובהך דסוטה דף מ"ג ע"ב גבי כרם של ב' שותפים דאינו חוזר ובירוש' שם גבי בית של ב' שותפים ובירוש' שביעית פ"י גבי פרוזבול דאמר שם כל קלח וקלח של שותפות הוא וע' חולין דף קל"ה ע"ב ברש"י ד"ה ואבע"א גבי צאן ע"ש ובמש"כ רבינו בפהמ"ש דמאי פ"ו מ"ח דס"ל דיש רשות לשותף לאמר טול זה כנגד זה וע' בכורות דף נ"ו ע"ב וב"ב דף י"ב ע"ב. וע' בחולין דף ל"ח גבי שחטו לאכול כו' חצר כבד כו' וכ"כ בזה וע"ש דף קל"ג ע"ב גבי שותף בראש כו' רק שם דבירר דרק בראש אבל אם אמר שיהא לו חלק אף באחד מאלף בבהמה פטור מכל המתנות ועמש"כ רבינו בהל' בכורים פי"ב הט"ו ה"נ כן: