ויסעו מהר ההר ויחנו בצלמונה ויסעו מצלמונה ויחנו בפונן ויסעו מפונן ויחנו באובות. ולמעלה בפרשת חוקת אינו מזכיר כל אלה המסעות אלא אומר ויסעו מהר ההר ותקצר נפש העם בדרך עד שגומר כל הענין ואומר ויסעו בני ישראל ויחנו באובות ואינו אומר ויסעו ממקום פלוני ויחנו באובות וכתב הרמב"ן מפני שצלמונה ופונן הם סביב ארץ אדום ותקצר נפש העם שם בדרך ודברו באלקים ובמשה ושלח בהם נחשים השרפים ועשה משה נחש נחשת והיו מוליכין אותו בכל הדרך ובחנותם בצלמונה ופונן ולא סר מהם עד אשר חנו באובות על כן לא הזכיר חנייה כשסיפר המאורע כי בכל הדרך היה הענין וחושב מסע אחד כל המקומות שהיה בהם המאורע דהיינו משנסעו מהר ההר עד שחנו באובות: ויסעו מהר ההר ויחנו בצלמות ויסעו מצלמות ויחנו בפונן ויסעו מפונן ויחנו באובות., “They journeyed from Hor Hahar and encamped at Tzalmavet. They journeyed from Tzalmavet and encamped at Punan. They journeyed from Punan and encamped at Ovot. In Parshat Chukat (Numbers 21,10) we did not hear about these places at all, but were only told that when journeying from Ovot that the people became very frustrated at the long detour they had to take. It is not even stated there from which place they set out before arriving at Ovot. Nachmanides writes that the reason for the failure to mention Tzalmavet and Punan in Parshat Chukat is that they were located along the detour around the territory of Edom, and the people passed there while full of discontent at this lengthy detour. They spoke out against G’d on that occasion so that He dispatched the snakes, etc., against them. Eventually, Moses constructed the copper snake, and the people carried that snake on a pole all the way until they came to Ovot. That snake was removed only at that time. Seeing that the phenomenon of the copper snake continued during these journeys, the stops in between were not considered as relevant, as nothing in the condition of the people had changed due to their having made camp.