1
הנודר בתורה והיא מונחת ע"ג קרקע ולא אמר במה שכתוב בה אם הוא ת"ח אין צריך שאלה ואם הוא ע"ה צריך שאלה ואם הוא אוחזה בידו ונדר בה אפילו לא אמר במה שכתוב בה או אומר במה שכתוב בה אפילו אינו אוחזה בידו הוי נדר וצריך שאלה אף בת"ח והאי נודר לאו דוקא אלא נשבע בה שאין זה לשון נדר והרמב"ם מפרש בנודר ממש ובמתפיש שכתב וזה לשונו הנודר בתורה כגון שאומר פירות אלו עלי כזו לא אמר כלום וא"צ שאלה לחכם אלא כע"ה שלא ינהיג קלות ראש בנדרים נדר במה שכתוב בה אסור שהרי כתוב בתורה איסור נטלה בידו ונדר בה כמי שנדר במה שכתוב בה דמי :