1
9-10. האומר יתיר ונותר הרי זה מדרכי האמורי. נראה שהפירוש הוא שאמרו כן בשעת כנוס התבואה, שהכל הוא יתיר ונותר מן השנה שעברה, והשנה לא הצליחה, והוא לחש מעין רעה. וכן מעיד פליניאוס:28תולדות הטבע סכ"ח פ"ה, סי' כ"ג. כשאנו מאספים את בכורי התפוחים אנו אומרים, הללו הם ישנים (כלומר, שנותר מן השנה שעברה), אנו רוצים בחדשים.29Haec vetera esse dicimus, alia nova optamus.
2
10. לא יהא לו בביתו יתיר וכו'. כלומר, ר' יהודה קלל את האומר כן. ועיין מ"ש לעיל שו' 1–2.