1
29. בשלמים שניהן ירעו עד שיסתאבו וימכרו ויביא בדמי היפה שבהן וכו'. כבר העירו האחרונים על דברי הר"מ בפ"ד מה' קרבן פסח ה"ח שפסק: פסח שנתערב בשלמים יקריבו כולן שלמים. כלומר, אין צורך שירעו עד שיסתאבו אלא הפסח נעשה מותר הפסח ומותר הפסח שנתערב בשלמים יקרבו כולם שלמים, שלא כתוספתא שלנו והברייתא שבאה אח"כ. ועיין בשער המלך פ"ו מה' מעשה הקרבנות הי"ח ופ"ג מה' פסח ה"ט (וציין לו הגר"ב רנשבורג בבבלי פ"ט א') ומה שהאריך בהר המריה במקומו אות ל"ב, ובצל"ח כאן ע' ב', פ"ט א', ובקרן אורח זבחים ט' א', ובשיח יצחק יומא כ"ט ב' ובתוספות העזרה לתו"כ ויקרא, ע"א ע"ב. ולפי התוספתא כאן רועים מפני שאי אפשר להקריבן, שהרי ממעט בזמן אכילת השלמים, ועיין מ"ש באו"ש פ"ד מה' ק"פ ה"ח הנ"ל. ועיין מ"ש להלן.