15-16. שתי חזקות לכהונה וכו'. כפו"פ פ"י עמ' ק"צ.
16-17. עד מקום ששליח חודש מגיע. בירושלמי הנ"ל מוסיף: עד נמרין. ומכאן שהכוונה לעיר נמרין בסוריא. ובירוש' ר"ה פ"א ה"ד, נ"ז ע"ב: אמר ר' יהושע בן לוי אנא עריב לאילין דאזלין לנמורין17בשרי"ר עמ' 153 בטעות: ללמודין. דלית חד מינהון מיית מי אזל. ויפה פירש בפ"מ שם שהכוונה לנמורין שבסוריא שהלכו לשם שלוחי החודש. וביוצר לשבת ראשונה של חנוכה (אודך כי אנפת): מעכו לנמרים רדף המחנה, ומקורו הוא בשאילתא לחנוכה.18נתפרסמה מכת"י בתלפיות של ר"ק מירסקי ש"ה, עמ' 442. והכוונה לנמרים שלנו, ויהודה המכבי רדף אחרי המחנה מגבול א"י לסוריא, עד מקום שהשלוחים מגיעים.
17. אבל לא לחילוק גרנות. מפני שהתרומה בסוריא היא מדרבנן, ואין מדקדקין בה כ"כ, אבל נשיאות כפים היא ראייה, מפני שבכל מקום ששלוחי חודש מגיעים היה שם ב"ד, ודקדקו שזר לא ישא את כפיו.
18. ר' שמעון בן אלעזר וכו'. וכ"ה בכל הנוסחאות כאן ולהלן כתובות פ"ג ובירושלמי הנ"ל, אבל בבבלי הנ"ל: רבן שמעון בן גמליאל. ועיין לעיל שו' 13–14 ומש"ש.
18-19. בראשונה כשהיה שם בית דין. אפשר שהכוונה היא עד זמנו של טריינוס הרשע, עיין ירוש' סוכה פ"ה ה"א, נ"ה ע"ב. ועיין ירושלמי עירובין ספ"ג, כ"א ע"ג (עיין הנוסחא הנכונה שם בירושלמי כפשוטו עמ' 277).