1
8. ואמ' לו וכו'. כלומר, ישראל המקבל.
2
שהמעשרות שלי וכו'. כלומר, של הישראל. ומכיוון שהמעשרות הם של הכהן מדינא (מזכות שדהו ששייר לעצמו), הרי יכול לעשות בהם מה שהוא רוצה. ועיין להלן שו' 37 ומש"ש.
3
שהמעשרות שלך וכו'. מעשרות כאן (וכן בכ"מ להלן) פירושו תרומה ותרומת מעשר, ולא נקטו כאן תנאי זה אלא אגב התנאים שלהלן, שהרי אף בלי התנאי המעשרות הן של הכהן בעל השדה.
4
9. שלי ושלך אסור. בירושלמי (פ"ו ה"ג, כ"ה ע"ב): מותר, וכן הגיה הגר"א בתוספתא כאן, וכצ"ל. וטעם ההיתר הוא שהמעשרות הם של הכהן מדינא, והוא יכול לעשות בהם מה שהוא רוצה, למכרם וליתנם במתנה.