1
36-37. פועלין שהיו יושבין וכו'. וכ"ה בד, והתוספתא דיקה בלשונה וחילקה בין פועלים ואורחים, ונקטה לשון יושבין בפועלים ומסובין באורחין. ובכי"ע: פועלים שהיו מסובין וכו'. והר"מ ספי"ד מה' מעשרות כלל שניהם בבבא אחת: פועלים או אורחים שהיו מסובין ואוכלין וכו'. ופירש בח"ד: פועלים של שני בע"ב, ואין צורך בזה, שאפילו בפועלים של בעה"ב אחד יש לחשוש שמא פועל אחד עישר והשני לא עישר (עיין במשנתנו פ"ז מ"ג), כמו שפירש לנכון ר' יונה בר"ג. וכן נראה מסתימת לשון הר"מ הנ"ל שלא הזכיר שני בעלי בתים.