1
26. משלהן הן נוטלין ואין נוטלין משלי. וכ"ה בד. אבל בכי"ע ובמכירי הנ"ל: ואין נוטלין משלו. ויפה פירש בחשק שלמה: משלו. משל כהן המקריב. והכוונה היא שהכל הוא משל הקב"ב, וחלקם הוא שכר קבלת העבודה בכלל, ולא שכר ההקרבה של אותה מנחה, ואינם נוטלים כלום משל כהן המקריב. ולהלן מנחות פ"ז ה"ט: בזמן שישראל ברצון לפני המקום, מה נאמר בהם את קרבני לחמי (במדבר כ"ח ב'), כבנים שמתפרנסים מאביהם, כלומר, כל מה שמקבלים משל הקב"ה מקבלים, וממילא כל מה שנותנים לכהן משלו נותנים לו.
2
27. ויסגר דלתים וגו'. וכ"ה בד. ובמכירי: ויסגור דלתים ולא תאירו מזבחי חנם. ולפ"ז אין הכהן עושה שום דבר בחנם (אפילו דבר שאין בני אדם נמנעים לעשותם בחנם), ומקבל את חלקו בעד ההקרבה של אותה מנחה, ושאר הכהנים אוכלים משלו. ועיין בתו"כ צו פט"ז ה"י, מ' ע"א הנ"ל.