11. גר שקבל עליו וכו'. וכ"ה בד ובבבלי בכורות הנ"ל. אבל בכי"ע: גוי שקיבל וכו'. וכן בתוספ' בכורות ל"א א' (בשם התוספתא): גוי שקבל עליו דברי חבירו' כו' גוי11כ"ה בדפוסים ראשונים. ובד"ה תקנו: גר. שקבל עליו דברי תורה כו'. וכנראה שיש כאן כפילות מלמעלה שם. ועיין בשטמ"ק שם אות י"ג. וכן מעתיק אף מן הבבלי בה' בכורות להרמב"ן (פ"ד, קי"ז ע"ב): וגוי שקבל עליו וכו'.
11-12. ונחשד על דבר אחד אפי' על כל התורה כולה וכו'. וכן בד: אפילו על התורה כולה וכו'. ובכי"ע: אפילו... כל התורה כולה וכו'. וצ"ל שם: אפילו [נחשד על] כל התורה וכו'. וכן בבכורות הנ"ל (לפי שטמ"ק אות ד'): וגר שקבל עליו דברי תורה ונחשד לדבר אחד, ואפי' חשוד לכל התורה כולה הרי הוא כישראל מומר. ובכי"מ שם: הגר שקבל עליו דברי תורה, אפי' נחשד לכל התורה כולה הרי הוא כישר'. ובה' בכורות להרמב"ן הנ"ל: וגוי שקבל עליו דברי תורה ונחשד לדבר א', ואפי' לכל התורה כולה הרי הוא כישראל. וכן הפירוש גם לפנינו, שמבדילים בין ע"ה שנחשד ובין גר שנחשד: ע"ה שנחשד מסולק מחבירות, אבל גר שנחשד, ואפי' נחשד על כל התורה כולה, אין הוא מסולק מיהדותו, והרי הוא כישראל משומד, וקידושיו קידושין, כמו שמפרש בבכורות שם, ועיין יבמות מ"ז ב'.