1
17-18. חייב במעשר וחייב בביעור. כלומר, חייב במעשר מפני שנאמן להחמיר, והרי הוא טוען שהפירות הן מערב שביעית, וחייב בבעור מפני שהוא עומד בשביעית ושתיקתו מחייבת, ולפיכך אינו נאמן להקל.15ושיטת התוספתא היא שע"ה חשוד על השביעית, עיין מ"ש להלן פ"ד שו' 51. ואפילו לשיטת הראשונים שע"ה אינו חשוד על השביעית (עיין תוספ' כתובות כ"ד א' ד"ה שלי), זהו דווקא באומר שבאו מן המופקר. אבל אם אומר בשביעית שאינן של שביעית אינו נאמן, מפני שמעיד נגד חזקת השנים.