1
28. נאמן הדיין לומ' לזה זכיתי וכו'. או"ז סי' תע"ד, מ' ע"ב הנ"ל (בשם "תניא בסיפא דההיא"), בבלי קידושין ע"ד א'.
2
28-29. אימתי בזמן שהדין לפניו, אבל אין הדין לפניו הרי הוא כאחד מכל האדם. בכי"ו "שהדיין" ונקוד על היו"ד השניה. או"ז הנ"ל. ובבבלי הנ"ל: אבל אין בעלי דינין עומדים לפניו אינו נאמן. ובאו"ז סנהדרין סי' נ"ט, ח' ע"ד: דגרסינן שילהי מסכתא קידושין נאמן הדיין וכו', אבל אין בעלי דינין עומדין לפניו אינו נאמן, ודווקא דיין אחד אינו נאמן, אבל ב' וג' דיינין נאמנים כעדים דעלמא ובתוספתא דקידושין,16עיין מ"ש לעיל שורה 24–25, ד"ה אימתי וד"ה ושמא. אבל אין בעלי דינין עומדין לפניו הרי הוא כאחד [מ]כל אדם, פי' כעד בעלמא. ועיין מ"ש באו"ז ב"מ סי' תע"ד הנ"ל.