3. כלל אמרו בנזקין, הרג את שורו וכו'. כלומר, בניזקין, בניגוד לגנב ולגזלן. עיין להלן.
5-6. אלא שמין אותן כמה הן יפין עד שלא הוזקו וכו'. כלומר, והמזיק משלים מה שהפחיתו, והשאר לבעלים, והם מטפלים בו, כלעיל רפ"א, שורה 2. וכשם שאמרו לעיל שם, שורה 9–10: אחד נזקי אדם ואחד נזקי בהמה שמין להן מן העדית, כן אמרו כאן שגם בנזקי אדם, הניזק מטפל בנבלה, עיין בבלי י' ב'. ועיקר הדין בשם שמואל בירושלמי פ"א ה"א, ב' ע"ב, בבלי י"א א'.
6. לפיכך הין משלמין. כ"ה בד ובכי"ע ("הם"). ובכי"ו בטעות: אין משלמין, וצ"ל: הין משלמין. וכבר העיר בח"ד שלפיכך הוא "לפי כך" בשתי מלים. והביטוי "לפיכך הן משלמין", הוא גם להלן פ"ד ה"ז, שו' 42, ומכות פ"א סה"ו. ואף שם בכל הנוסחאות הגירסא לפיכך במלה אחת.1צוקרמנדל שם הדפיס בטעות: לפי כך.
7. ר' עקיבא אומ' אף התם וכו'. פיסקא ממשנתנו פ"ג סמ"ח.
7-8. שנ' כמשפט הזה יעשה לו. יכול ישלם מן העליה וכו'. במכילתא דרשב"י (כ"א, ל"א), עמ' 183: ור' עקיבה אומ' מנין לתם באדם שמשלם נזק שלם, ת"ל כמשפט הזה יעשה לו, כמשפט מועד כך משפט התם, יכול ישלם מן העליה, ת"ל יעשה לו מלמד שאינו משלם אלא מגופו. וכע"ז בברייתא שבבבלי ל"ג א'.