לא אסרה תורה אלא שמשין שבמדור העליון - אור"י דכל אלו תירוצים של אביי אמת הן דמדלא קאמר בכל אחד ואחד אלא אמר אביי ש"מ שלא היה חוזר בו אלא מתחלה היה דורש מן המקרא לאסור שמשין של מטה כגון היכל ואולם ואחר כך לאסור שמשין שבמדור העליון כגון שרפים ואופנים ובשמים תחתונים חמה ולבנה כוכבים ומזלות שהם קבועים ברקיע שני: The Torah only prohibited the celestial servants in the upper realm" - Rabbi Yitzchak explained that all of these answers given by Abaye are indeed valid, for since he did not say in each case that he was retracting, but instead simply stated, 'Abaye said,' it implies that he was not changing his opinion. Rather, initially, he derived from the verse a prohibition concerning the servants of the lower realm, such as the Temple and its hall, and then subsequently prohibited the servants in the upper realm, such as the Seraphim, the Ophanim, and the lower heavens—namely, the sun, moon, stars, and constellations, which are set in the second firmament.