1
הִתְפִּיס בָּהּ אַחֶרֶת וְאָמַר זוֹ כְּזוֹ הֲרֵי הַשְּׁנִיָּה הֶקְדֵּשׁ. המפרשים התקשו בדברי הרמב"ם הללו, שהרי ההקדש לא חל על הראשונה וכיצד יתפיס מכוחה קדושה על הבהמה השנייה. ויש שפירשו שהתפסת הקדושה בשנייה נעשתה קודם שנודע לו על טעות ההקדש בראשונה ולכן נתפסה הקדושה מכוח עיקר ההקדש שיש כאן (ראה רדב"ז כאן ובשו"ת רדב"ז ה,אלף תמח; וראה כס"מ ולח"מ שפירשו באופנים נוספים).