ואתה מרבבות קדש: משנת תקס"ט. הנחת כ"ק אדמו"ר האמצעי נדפס בסה"מ תקס"ח ע' תקכו.
ואתה מרבבות קדש: דברים לכ, ב.
אי"ק בכ"ר: ראה בד"ה להבין . . דכל פרוטה ופרוטה באוה"ת ענינים ע' מב ואילך. אוה"ת פ' בא ע' שלד.
היי לאלפי רבבה: בראשית כד, ס.
ומאה מכם רבבה ירדפו: ויקרא כו, ח.
רבבות אלפי ישראל: במדבר י, לו.
ויהיו חיי שרה מאה שנה: בראשית כג, א. קטע מכאן באוה"ת דרושים לשמע"צ כרך ז ע' ב'תקלד. אוה"ת ענינים ע' מב ואילך.
לך ה' הגדולה: דה"א כט, יא.
תרין רעין דלא מתפרשין: ר"פ ראה. וש"נ. [כ].
ועיין בזהר פ' חיי שרה: ראה ביאוה"ז לאדה"א יב, ג. קלא, סע"א. וראה הלשון באוה"ת ענינים ע' מב. וראה לעיל פ' מסעי צא, ג. ופ' ראה כב, ג.
בד"ה באתי לגני: לקמן שה"ש לב, א.
ובפסוק את קרבני לחמי: לעיל פ' פנחס עז, ד.
שם א-ל שהוא נהירו דחכמתא: זח"א (צד, א). ובח"ג (ל, ב. לא, א. סה, א). [כ].
חסד א-ל: תהלים נב, ג.
קנה חכמה קנה בינה: משלי ד, ה.
שו"ה קנה — יש: ע' במאו"א אות י' מערכת יש סל"ה. [כ].
קומתו של אדה"ר הי' מאה אמה: ראה חגיגה יב, א. סנהדרין ק, א. ב"ר יב, ו. וש"נ.
ספרא בחקותי ([כו, יג] סופ"א). סי' יז קוממיות רי"א מאה אמה כאדה"ר. וע' ב"ב (עה, א). [כ].
נרנח"י: זח"א פא, א. רו, א. ב"ר יד, ט. דב"ר ב, לז.
בד"ה מה טובו אוהליך: לעיל פ' בלק עד, ב.
שתוק כך עלה במחשבה: מנחות כט, ב.
ונוצר חסד לאלפים: שמות לד, ז.
נוצר אותיות רצון: ע"ל מטות (כג, א). וש"נ.
התורה קדמה אלפים שנה לעולם: ראה מדרש תהלים צ, ד. ב"ר פ"ח, ב. תנחומא וישב ד. וש"נ. זח"ב מט, א.
בד"ה מראיהם ומעשיהם: תו"א פ' יתרו.
ומוטב דלדייני': חגיגה טו, ב.
ועתיק יומין יתיב: דניאל ז, ט.
אלף אלפים ישמשוני': דניאל ז, י.
וכמ"ש באד"ר: זח"ג קכח, ב.
הללוהו כרוב גודלו: תהלים קנ, ב.
שרי . . שרה לכל העולם: ברכות יג, א. רש"י ד"ה שרי. וראה תוספתא ברכות פ"א. ב"ר פמ"ז, א.
מלכותך מל' כל עולמים: תהלים קמה, יג.
חיי אדם לברך מאה ברכות . . א"ת מה אלא מאה: מנחות מג, ב. וראה רש"י שם. מנחות (מג, סע"ב) ובתוד"ה שואל. וכ"כ בערוך ערך מאה א'. ובזח"ב (קכז, א). וע"ע בפרדס [הגדול טו, ג] לרש"י ז"ל (סי' ה) מגמרא דארץ ישראל כן וגם הרי"ף והרא"ש סוף ברכות. וכ"כ באבודרהם ס' תפלת של חול צד (יג, רע"ב). וכ"ה הגירסא בסידור רב עמרם גאון הנדפס מחדש עמוד א. וע"ע זח"ג (רנד, א). [כ].
ואתה מחי' את כולם: נחמי' ט, ו .
מה רב טובך אשר צפנת: תהלים לא, כ.
רב פעלים: ש"ב כג, כ.
והיו ימיו מאה ועשרים שנה: בראשית ו, ג.
ואתה לשון תרגום: באוה"ת שמות כרך ז ע' ב' תרצט כ' שכאן ”קאי על אותיות התורה שהתורה מתחלת באלף אנכי ומשם נמשכים אתוון רברבין, וכאן [בתו"א פ' יתרו ד"ה זכור את יום השבת ס, ד] מדבר על אותיות בריאות העולם בעשרה מאמרות שמתחילין בבית בראשית ברא כו' בהבראם בה' בראם ה' זעירא כו'" ע"ש.
שהוא בחי' אחוריים: ראה מאו"א אות ת' סעי' נה.
ישקני מנשיקות פיהו: שה"ש א, ב.
התדבקות רוחא ברוחא: ע' סש"ב ח"א (פמ"ה). ובלקו"ת מהר"ש בתחלתו (א, ב-ג) [אוה"ת בראשית ח"ו תתרכד, א]. והוא בזח"א (כב, א. מב, א. קפד, א). ובח"ב (קכד, ב. רנו, ב). [כ].
באריכות ע"פ תורה צוה: לקמן צד, ב.
התגלות פנימית טעמי תורה: רש"י שם.
נובלות חכמה שלמע' תורה: ב"ר יז, [ה] ופמ"ד [יז] [כ].
ברכה קדושה יחוד: ראה אוה"ת סוכות ע' א'תשז שזהו בסדר ”בקי" מלמטה למעלה ע"ש.
אנת הוא חד ולא בחושבן: ת"ז בהקדמה (פתח אלי').
ונגלה כבוד ה': ישעי' מ, ה.
עין בעין יראו: ישעי' נב, ח.
בפרדס ערך יבק: ראה גם אוה"ת משפטים ע' א'שה ”יחוד מת"ת" ביאוה"ז להצ"צ כרך ב ע' תשטז.
ובמאורי אור אות ב' סעיף ס"ו: ”בקי נק' הקב"ה . . שהוא סוד יב"ק כללות כל האצילות".
ובאות יו"ד סעי' כ"ג: צ"ל סכ"ד.
וברע"מ פ' משפטים (דקי"ו סע"א: ”יחוד קדושה וברכה וזהו ענין בקי" — אוה"ת סוכות ע' א'תשז.
ובהרמ"ז פ' תצא (דרע"ז א'): ”בד"ה ומברך בה שכ' ה"ס יחוד היכל הרצון בקה"ק וברכה בינה וקדושה חכמה ויחוד בכתר עכ"ל. אוה"ת סוכות ע' א'תשז. וראה גם באוה"ת פ' משפטים ע' א'שה.
ע"פ מ"ש בזח"ג פ' בלק: ביאוה"ז לאדה"א.
וכ"ה ברבות שה"ש: פ"ה, ט.
קדושתי למעלה מקדושתכם: ע"ל ליוהכ"פ (עא, א). [כ].
לתבונתו אין מספר: תהלים קמז, ה.
תורה צוה: אודות תאריך אמירת מאמר זה — ראה להלן בהוספות ברשימת הכתבי-יד.
ראה ביאור נוסף (מלבד הנדפס להלן) באוה"ת ברכה ע' א'תתמה. שם ע' א'תתמז הגהה על הביאור הנדפס להלן.
לד"ה זה ראה ד"ה ביום השמיני שלח תרל"ה כרך ב ע' תמז. מענין תושב"כ ותושבע"פ ראה גם ד"ה חייב אדם לברך — תרל"ח פרק כו.
ספ"ד דתענית: כו, ב.
תורה צוה לנו משה: דברים לג, ד.
בפסחים שם: מט, ב.