לא בצדדי הקרון ולא לאחר הקרון. קרון שהיו מושכין אותו שני חמורים או שני שוורים ובא לקשור סוס בצד הקרון או לאחריו כדי ללמדו למשוך את הקרון אע"פ שאין זה דרך משיכה אסור ובגמ' מפ' טעמא:
ולא הלובדקיס לגמלים. שהגמלים מושכים הלובדקיס לאחוריהם שקשר מוסירה שלו או האפסר בהן.
לובדקיס. בגמ' מפ' ליה:
הנולדים מן הסוס. מן הסוסיא נקבה שאמותן של שני הפרדים סוסיא:
ואע"פ שאביהן חמור. מסקינן בפ' אותו ואת בנו דר' יהודה ספוקי מספקא ליה אי חוששין לזרע האב או לא והכל מודים דפרי עם האם אסור דהיינו פרד בן סוסיא נקבה להנהיגו עם סוסיא נקבה והשתא קאמר ר' יהודה אע"פ שאב שניהם חמור והוה אמינא אין כחן שוה וזה כח סוס חשוב וזה כח חמור חשוב ואתי צד דסוס דזה ומשתמש בצד חמור של זה וצד חמור של זה משתמש בצד סוס של זה קמ"ל דהא לא אמרינן דלא קפדינן אלא אביהן שוה ואמן שוה:
וכן הנולדים מן החמור. נקבה ואב שניהן הוי סוס שרו להנהיג זה עם זה:
אבל הנולדים מן הסוס. סוסיא נקבה:
אסור. להנהיגם עם פרדים הנולדים מן החמור נקבה דשמא אין חוששין לזרע האב והוי האי כוליה סוס והאי כוליה חמור. ובגמ' מפ' דרבנן פליגי עליה דר' יהודה: