אם טהורה היא יוצאת כו' ואם טמאה היא כו' והן אומרים הוציאוה כדי שלא תפרוש נידה והנידות מטמאות עזרת נשים והן מוציאין אותה מעזרת נשים. ע"כ. וכתב הרמ"ל שנראה מדברי רבינו דדוקא בעזרת נשים הוא דאיכא קפידא אבל בהר הבית לא קפדינן והדבר הוא תמוה דבפ"ז מה' בית הבחירה הט"ו ובפ"ג מה' ביאת מקדש ה"ג פסק דהר הבית מקודש שאין נכנסין לשם נדות ויולדות והכי איתא בפ"ק דכלים והניח' בתימא יע"ש ועיין להרב תי"ט במשנתינו שכתב דעזרה דנקט תנא דמתני' היינו נמי הר הבית דהר הבית נכלל בשם העזרה סתם יע"ש ולע"ד אפשר ליישב בדוחק דדעת רבינו דדוקא תנן מעזרה ולא מהר הבית דאע"ג דגם הר הבית מקודש שאין נכנסין לשם נידות ויולדות ה"ד נדות ודאות אבל ספק נדות כסוטה זו שלא היתה נידה ודאית אלא שהיו חוששין שמא תפרוש נדה לא היו מוציאין אותה מיד אלא מעזרת נשים שהיא עומדת בה ולא מהר הבית שאינה מקודשת כ"כ כעזרת נשים ואה"נ שאם פרסה נדה מוציאין אותה מכל הר הבית אלא דמספקא לא היו מוצי' אותה מיד דאפשר שלא תפרוש שהזכות תולה אעפ"י שהיא מתכוונת ודוק ועיין להתוס' בפסחים פ' האשה דצ"ב ע"א ד"ה טבול יום ודוק: