כל ז' הימים לא היו מונעין ממנו מאכל ומשקה כו' ערב יוה"כ עם חשיכה כו' ולא היו מאכילין אותו דברים המרגילים לש"ז כגון ביצים וחלב חם וכיוצא בהם. ע"כ. מדברי התוס' ישנים בדח"י ד"ה אין מאכילין מבואר דס"ל דזה ששנינו בברייתא שאין מאכילין אותו חלב וגבינה לאו לכ"ג בעיו"הכ קאמר אלא לענין זב בימי ספרו שמא יטמא ויסתור מניינו אבל רבינו נראה דמשמע ליה דלענין כ"ג בעיו"הכ קאמר וכן משמע מהירוש' ועיין בס' שיח יצחק דכ"ג ע"ד ומ"מ מדברי רבינו ז"ל מבואר דדוקא עיו"הכ עם חשיכ' לא היו מאכילין לכ"ג דברים אלו המרגילי' לש"ז אב' בז' ימי ההפרש' לא היו מונעין ממנו ולא ידעתי למה לא היו מונעין ממנו כן גם בשאר הימים שמא יטמא בקרי וימנע מלעבוד באותו יום עד שיטבול והוא היה צריך להרגיל עצמו בכל ז' הימים בעבודה ואולי כיון דלא היו יכולין למונעו מלאכול כל ז' ומלישן אע"פ שגם בשינה איכא חשש דקרי כמ"ש רבינו הילכך לא חששו לשאר דברים.