1
כתב ריא"ז ואע"פ שאין נשבעין על ההקדשות מן התורה נשבעין עליהם מדברי סופרים שבועה כעין של תורה כדי שלא יזלזלו בהקדשות כמו שמבואר בפ' הזהב בד"א באדם הנטען על ההקדש שגזלו או שכפר בו אבל הגזבר הממונה על ההקדשות לא שאין מחשבין בצדקה עם גבאי צדקה ולא בהקדש עם הגזברים שנאמר אך לא יחשב אתם את הכסף וגו' כי באמונה הם עושים אך אם הם חשודים מעבירין אותן ומשביעין אותן שבועת היסת בספרי תורה של צבור או שאר תשמישי קדושה או תשמישי בית הכנסת ומה שמקדישין בזמן הזה מעות או ס"ת או יריע' או שהקדים מעות לקנות בהם קרקע לבית הקברות הרי הן כשאר ממון הדיוט ונשבעין עליהן כמו שביאר מז"ה:
2
כתב ריא"ז כשם שאין נשבעין על העבדים והשטרות והקרקעות מן התורה על ידי הודאה במקצת וע"י שבועת השומרים כך אין נשבעין עליהם מן התורה ע"י עד אחד כמבואר בקונט' הראיות: