ראובן נשבע שלא ידור במקום פלוני וחזר ונשבע שלא ידור שם וחזר ונשבע כמה פעמים ואחר כך נתחרט ובא לשאול על שבועתו נראה דבהיתר אחד סגי כל עוד שיאמר ויפרט לחכם בתחלה כל השבועות שעשה די"ל כי מה שכתבו הפוסקים מההיא דפרק אלו מותרין ופ"ב דשבועות מי שאסר עליו ככר ב' פעמים אע"פ שנשאל עליו והתירו אסור עד שישאל לו פעם שניה היינו דוקא כי לא פריט לחכם כל השבועות שעשה בתחלה אבל כשפורט לחכם כל השבועות בבת אחת בהיתר אחת סגי ולא מיבעי לדעת רבינו שהשמיט כל דברי רבא דאמר נשאל על הראשונה חיילא עלי' השניה אלמא ס"ל דדחויין הן דבריו דרבא וכיון דשבועה שניה לא חלה מעיקרא בתר זימנא נמי שנשאל על הראשונה לא חלה וא"כ אין כאן רק שבועה אחת ופשיטא דבהיתר אחד סגי וכן נראה דס"ל להרשב"א ז"ל בתשובה סי' תש"ב אלא אפי' לדברי שאר כל הפוסקים דסבירא ליה דדברי רבא עיקר וכי נשאל על הראשונה חייל עלי' השניה היינו משום דאינו נשאל רק על הראשונה אבל אם נשאל על כולם בבת אחת פשיטא דהיתר אחד לכולם סגי: