דין תפלת מוסף של שבת.
נהגו להתפלל בתפלת מוסף תכנת שבת רצית קרבנותיה כו' יש מפרשין תכנת לשון בירור [ס"א סידור] כמו ותוכן לבות ה'. רצית קרבנותיה יש מפרשין בכל הקרבנות כתיב שעיר לכפר אבל בקרבנות שבת לא כתיב שעיר לכך סדרו לומר רצית קרבנותיה שהן קרבנות רצון שאין צריכין כפרה ויש מפרשין רצית קרבנותיה וכי קרבנות שבת הוא רוצה קרבנות החול אינו רוצה אתמהא אלא כך פירושו שלא רצית שום קרבן אלא אם כן עבר עליו שבת וכן הוא מפורש בפסיקתא דשור או כבש והיה שבעת ימים תחת אמו ר' יהושע דסיכנין בשם ר' לוי אומר משל למלך שנכנס במדינה והוציא כרוז ואמר כל אדם לא יראו פני עד שיראה פני מטרונה תחלה כך אמר הקב"ה לישראל אל תקריבו לפני קרבן עד שתעבור עליו שבת שאין ז' בלא שבת ואין מילה בלא שבת לכך יסדו רצית קרבנותיה ולשון רצית על שם ומיום שמיני והלאה ירצה וגו'. צוית פירושיה עם סדורי נסכיה יש מפרשים על שם צו את בני ישראל ששם מפורש קרבן שבת. צוית קרבנות המפורשין בה עם מערכות של לחם הפנים שהוא סלת שש המערכת תרגום שית סדרין נסכיה מלשון קשות הנסך אשר יוסך בהן. מענגיה לעולם כבוד ינחלו על שם האגדה בפסיקתא דבאתי לגני ר' יהושע דסכנין בשם ר' לוי אמר בזכות ב' דברים ישראל מתענגים לפני המקום בזכות שבת ובזכות מעשר בזכות שבת דכתיב עם תשיב משבת רגליך וכתיב בתריה אז תתענג על ה'. טועמיה חיים זכו וכו' המכבדים אותה במיני מאכל ומטעמים ויש סמיכי מיכן שצריך לטעום תבשילו מערב שבת.
מצאתי בשם רבינו שלמה זצ"ל לפיכך הוא מיוסד באלפ"י בית"א תשר"ק צפע"ס לפי שהוא נשמעת על הגאולה והגאולה עתידה לבא בזכות שמירת השבת כמה דתימא לסריסים אשר ישמרו את שבתותי וכתיב בתרי' והביאותים אל הר קדשי וגו' וכתיב בשובה ונחת תושעון וכיצד נשמעת על הגאולה תשר"ק על שם אשרקה להם ואקבצם וגו' צפע"ס יטפו ההרים עסיס צף וטף אחד הוא אשר הציף תרגום דאטיף נמל"ך והיה ה' למלך. יטח"ז יטו שכם אחד לעבדו וכתיב כי עין בעין יראו בשוב ה' את ציון. והד"ג ב"א יבא הלויתן ויכרו עליו חברים. אז מסיני נצטוו עליה פי' אחי ר' בנימין נר"ו אז מסיני קודם שבאו להר סיני במצרים ובמרה ומצינו אז שהוא לשון הקדמה כמה דתימא קדם מפעליו מאז ועל פסוקין שבתפלת מוסף השיב גאון זצ"ל כל תפלות שיש בהן פסוקין של קרבנות המוספין מצוה להזכירן ואם לא הזכירן יצא ידי חובתו בין בשבת בין ביום טוב. מה שאמרו ישמחו במלכותך פי' ה"ר אביגדור כהן צדק נר"ו שסמכו על שאומר וביום שמחתכם ובמועדיכם ואמר מר וביום שמחתכם זה שבת ויש לומר שעל זה סמכו לומר וישמחו בך כל אוהבי שמך ויש אומרים וינוחו בו ישראל אוהבי שמך: