1
דין טעימת כוס של קידוש.
2
ומאן דטעים כסא דקידושא מבעיה ליה למטעם מיניה מלא לוגמיו דאמר מר המקדש וטעם מלא לוגמיו יצא. ומכאן מוכיח רבינו ישעיה זצ"ל שמלא לוגמיו הוא פחות מרביעית שהרי כל שיעור הכוס אינו אלא רביעית. ובדברי הגאונים ז"ל מצאתי הא דבעינן שיטעם מלא לוגמיו דוקא דלא טעמי שאר המסובין אבל אי טעמי אחריני אפי' בטעימה פורתא לית לה בה ואם שתה המקדש כל יין של קידוש או אפילו אחד מן שאר המסובין ואפי' קטן יצאו כולן ידי חובתן. והראיה על זה מדאמרינן בפרק בכל מערבין גבי יום הכיפורים דליתביה לינוקא ומשני דלמא אתי למיסרך ומהתם נמי ילפינן שאין יוצאין ידי חובת קידוש בלא טעימה כלל או הוא או אחר כך פירש רבינו שלמה זצ"ל: