דין סוכה בברכותיה.
תנו רבנן העושה סוכה לעצמו מברך שהחיינו. נכנס לישב בה מברך בא"י אמ"ה אקב"ו לישב בסוכה. היתה עשויה ועומדת אם יכול לחדש בה מברך מיד שהחיינו ואם לא לכשיכנס לישב בה מברך שתים. איתמר רב אמר סוכה ואח"כ זמן ורבה בר בר חנה אמר זמן ואח"כ סוכה והלכתא סוכה ואחר כך זמן אמר רב אשי חזינא ליה לרב כהנא דמסדר לה אכסא דקדושתא פי' היה כולל בין ברכת של קידוש ברכת הסוכה והזמן פוטר שניהם הקדוש והסוכה. ומי שאינו סודרן על הכוס של קידוש צריך לברך שתי פעמים זמן אחת על הסוכה ואחת על הקידוש:
ואין מברכין זמן אלא פעם אחת אבל לישב בסוכה מברכינן כל שבעה ואפי' נכנס בה כמה פעמים ביום לאכילה או לשינה ולשינון ואפי' לטיול צריך לברך על כל פעם ופעם ואע"ג דקיי"ל כל המצות כולן מברך עליהן עובר לעשייתן אינו צריך לברך לישב על הסוכות מעומד קודם שישב אלא אפי' לאחר שישב יש לו לברך דהא דקאמרינן עובר לעשייתן לאפוקי לאחר עשייתן דלא אבל כל זמן שהוא עסוק במצוה יכול לברך וזה כל זמן שהוא יושב בסוכה עסוק במצוה הוא ומי שרוצה להחמיר על עצמו לברך מעומד יחמיר: