1
ויתגו לו פלח דבלה. כתב מהר"ש יפה אע"ג דלא נתפרש בכתוב דהוה תרומה נראה מדאטרח קרא למכתב וכו' ואע"ג דאיש מצרי הוה ומשום פיקוח עכו"ם אין לחלל תרומה וכו' ע"ש ולפמ"ש בקונט' לק"מ:
2
כ"ד עשרונות וכו'. כתב מהר"ש יפה אע"ג דבלא"ה היו מותרים לזרים מכיון דהוסרו משלחן אחר הקטרת הבזיכין היינו מדכתיב והוא דרך חול ואף כי היום יקדש בכלי ופירשו בפ' שתי הלחם וכו' ע"ש ותימא הא ודאי ששירי מנחות אסורים לזרים אע"ג דלית בהו מעילה וקיל איסורייהו מהנהו דמחייבין עלייהו קרבן מעילה לזרים מיהת אסורין וע"כ מפני שאחזו בולמוס אכלן וזה ברור:
3
וקרו עליו החכמה וכו'. נראה דאיירי שאכל דברים שלא הפרישו מהם תרומה ומעשר ומפני שידע שמותר בטבל קראו עליו המקרא הזה וכן נ"ל לפרש הא דאמרו בבבלי פעם אחת רצתי למזרחה של תאנה וכו':