1
ויתחיל בקרן מזרחית דרומית וכו'. כתב הלח"מ פ"ה מהל' מע"ק ואין לשון הירושלמי הזה ברור בעיני מכמה קושיות חדא דאפילו תימא פיתחא בדרום קאי אמאי לא מקשי חחלה ויתחיל מקרן מערבית דרומית כיון שעדיין לא ידע תירוץ דויצא אל המזבח וכו' ע"כ ונ"ל דודאי ידע המקשה דכתיב ויצא אלא דקס"ד דמה שיוצא מצד מערבית דרומית אל צד צפון מיקרי ויצא וכה"ג כתב הכ"מ בשם מהר"י קורקס ומפני שאין סברא זו ברורה לו כל כך לא הקשה ממנה תחלה. עוד הקשה הלח"מ כיון דכבר תירץ ויצא אל המזבח מאי הדר מקשה ויתחיל מקרן מערבית דרומית הא בעינן ויצא אל המזבח ולמאי איצטריך טעמא שלא יתן אחוריו אל הקדש ועוד יש גמגום בהבנת הירושלמי באופן שצ"ע וישוב עכ"ל ולפי מה שפירשתי בקונטרס מיושב הכל ועיין ברמב"ם ובמפרשיו פ"ו מהלכות מע"ק ובפ"ד מהלכות עבודת יה"כ ותמצא שדברי כנים ואמיתיים: