מניין לדישון מזבח הפנימי ר' פדת בשם ר' לעזר והשליך וכו'. בבבלי במעילה ריש דף יב גרסי' אהא דתנן דשון מזבח הפנימי והמנורה לא נהנין ולא מועלין קודם הדישון וקאמר הש"ס בשלמא מזבח החיצון דכתיב ושמו אצל המזבח מזבח הפנימי מנ"ל א"ר אלעזר אמר קרא והסיר את מוראתו בנוצתה אם אינו ענין למזבח החצון תנהו ענין למזבח הפנימי ואימא אידי ואידי במזבח החיצון ולקבוע לה מקום א"כ לימא קרא אצל המזבח מאי הדשן דאפילו מזבח הפנימי מנורה מנ"ל דשן הדשן ע"כ ולפום סוגיין נראה דה"פ קמיבעי ליה מזבח הפנימי מנ"ל דמדשנין אותו ומנ"ל דדשנו אסור בהנאה וקפשיט ר"א התם כי היכא דפשיט הכא דאל מקום הדשן מיותר וילפינן מיניה תרוייהו ובמזבח הפנימי שמדשנה ושתהא דשנו אסור בהנאה וכדמסיק כאן ודשן מנורה יליף דאסור בהנאה מדכתיב הדשן וכי היכא דדשן מזבח הפנימי אסור בהנאה מדכתיב אל מקום טהור ה"ה דישון המנורה והדברים ברורים לענ"ד אלא שראיתי שתוס' שם כתבו פירושים רבים ובסוף כתבו פירוש דחוק ע"ש ופירושינו נוטה אל פירש"י ע"ש והרמב"ם כתב בפ"ב דמעילה הלכה י"ד דשון מזבח החיצון בין קודם הרמת הדשן בין אחר הרמה מועלין בו דישון מזבח הפנימי והמנורה לא נהנין ולא מועלין בו ע"כ ותימא שלא ביאר דבריו דדוקא קודם הדשון הוא דאין מועלין בדשן מזבח הפנימי והמנורה אבל לאחר הדשון מועלין בהן מדאורייתא ועיין בסוף ה' פסולי המוקדשין ובראב"ד שם בהשגה ובכ"מ וצ"ע: