הוציא שאר הדשן וכו'. כתב הרמב"ם ספ"ב מהלכות תמידין ואע"פ שאין הוצאתו לחוץ עבודה אין בעלי מומין מוציאין אותו ע"כ ויש לתמוה הא משמע כאן דלכ"ע הוצאתו עבודה אלא דפליגי אי זר חייב עליה מיתה או לא וי"ל דהכא איירי בהוצאת הדשן מעל המזבח והרמב"ם איירי בהוצאת הדשן מחוץ למחנה וכדמשמע שם בדבריו מפורש וראיתי להרב בעל משנה למלך שכתב לא ידעתי מנין לו לחלק בין הוצאה להוצאה והאריך מאוד בדבר והניח דברי הרמב"ם בצ"ע ע"ש ול"נ דטעמו פשוט דכיון דההוצאה מחוץ לעיר לאו בבגדי כהונה היתה דהא תניא בגדי כהונה היוצא בהן למדינה אסור וכמפורש בבבלי ר"פ בא לו ונראה דלכ"ע אסור לצאת באבנט שהוא כלאים חוץ למקדש וכיון דלאו בבגדי כהונה היתה לאו עבודה היא וכדמפורש בבבלי בפירקין דף כג ע"ב וכי יש לך עבודה שכשירה בשני כלים וכ"ש אי לא נעשית בבגדי כהונה כלל דלאו עבודה היא והא דקאמר דאין בעלי מומין מוציאין אותו דסובר דא"כ אף הת"ק ה"ל למוקמי קרא דאחרים והוציא לרבות בעלי מומין אלא ודאי דאף ההוצאה מחוץ למחנה אינה בבעלי מומין דהמתחיל במצוה אומרים לו גמור וכיון דהתחלתו בתמימים אף גמר הוצאתו בתמימים ועיין בבבלי דף הנ"ל בתוס' בד"ה יש עבודה וכו':
הכל מודין בזר שסידר וכו'. כתב הרמב"ם פ"ט מהלכות ביאת המקדש הלכה ב' ואין הזר חייב מיתה אלא על ד' עבודות בלבד זריקה והקטרה וניסוך המים בחג וניסוך היין ובהלכה ה' כתב והמסדר שני גזרי עצים על המערכה הרי הוא כמקטיר איברים וחייב מיתה שעצים קרבן היא ע"כ דחק לפרש כן דלא תיקשי לן א"כ טפי מארבע הן לכך קאמר שסידור העצים בכלל הקטרה הן ותימא א"כ מאי פריך הבבלי בדף כד ע"ב סידור שני גיזרי עצים ליחייב איכא סידור איברים והאמר רב אסי א"ר יוחנן זר שסידר העצים חייב בהא פליגי מר סבר עבודה תמה היא ומ"ס לאו עבודה תמה היא ופירש"י בהא פליגי רב ור"י דרב סבר לאו עבודה תמה היא דשם סידור אחד הוא ור"י סבר סידור איברים תחילת סידור אחר היא ולפי דברי הרמב"ם לא קשיא כלל דאיכא למימר דמודה רב בסידור שני גיזרי עצים דחייב והא דלא קחשיב אלא ד' לפי שכבר נכלל בכלל הקטרה וכמ"ש הרמב"ם וע"ק לפי סברת הש"ס מדלא קחשיב רב סידור שני גיזרי עצים שמעינן דפליג אר"י א"כ צריכין לומר דאף לוי פליג אר' יוחנן שהרי לא הוסיף אלא תרומת הדשן לפי זה לא ה"ל להרמב"ם לפסוק כר' יוחנן במקום דרב ולוי פליגא עליה ואפשר לומר דהרמב"ם סמיך אסוגיין דלכ"ע חייב אסידור שני גזירין ולא היה בגרסתו בבבלי דפליגי בהא ודוחק: