1
היו שם ד' וה' עורות רבנן אמרי נוטל אחד. כתב הרמב"ם פ"ה מה' כלי המקדש הלכה יב ונוטל חלק בראש כיצד כשירצה אומר זו החטאת שלי וזה האשם שלי ע"כ ונראה שזו דעת רבנן שלעולם אינו נוטל אלא אחת וכן משמע מפורש בבבלי בפרקין ובפ"ד מהלכות תמידין כתב הרמב"ם כ"ג נוטל לעולם מכל משמר חצי החלות שזכה בהן שנאמר והיתה לאהרן ולבניו מחצה לאהרן ומחצה לבניו ואין כה"ג נוטל פרס שאין זה כבודו עכ"ל ופסק זה כר' דלעולם נוטל המחצה וא"כ תימא שדבריו סותרים זה את זה וגם מ"ש דאינו נוטל פרס נראה דדוקא לרבנן אמרו הכי בבבלי אבל לרבי נוטל פרוסה וכמפורש בסוגיין דנוטל חצי עור ש"מ דאפילו פרוסה נוטל וצ"ע: