הערל נשיהן לא יאכלו. פי' בקונטרס דשוויוה חללה בביאתו וכו' וכ"פ רש"י וכ' הרשב"א ואינו מחוור דהא קיי"ל אין חלל אלא מפסולי כהונה וי"ל משום דמשוי לה זונה וכ"פ הרמב"ם משום דמשווי לה זונה ע"כ. ולדידי קשיא עוד מה ענין חללה לנבעלה לאסור לה אלא מדתנן במתני' סתם משמע בכל ענין לא יאכלו נשיהן בתרומה וסתים לן תנא כר' יהודה דסובר פצוע דכא שנשא בת גרים אסורים בתרומה והיינו מטעם דילפי' ק"ו מחלל נמצא שאף זו חללה היא וכ"מ ברש"י ותוס' דף נז ע"א וה"פ דשוויוה חללה בביאתו אפי' הוא בת גרים ואם אינה בת גרים הרי נבעלת לפסול לה והויא לה זונה דקסבר רש"י אף מחייבי לאוין הויא זונה וכמש"ל פ"ד הי"א בתו' בד"ה המחזיר וכו'. ומ"ש רש"י בדף סט במתני' ואם אינן ראויין לבא בישראל הרי אלו פוסלין שהרי נתחלל בביאת פסול לה אין הכוונה שנעשית חללה אלא שנתחללה מכהונה שנעשית זונה בביאתן. ונראה אף מה שפירש"י כאן דשוויוה חללה בביאתו ר"ל שנתחללה ונפסלה מדין כהונה. וכיוצא בזה כ' הרשב"א בחי' דף עג ע"ב בד"ה והא איכא חללה וכו' וחללה דהכא לאו דוקא אלא כל שנתחללה ונפסלה מדין כהונה קאמר: