התיב ר"י הרי אלמנה שזינתה וכו'. וקשה למה נקט אלמנה הא אף בפנויה שזינתה נמי תיקשי ליה ואפשר לאו דוקא נקט אלמנה. אך קשה בשלמא כשזינתה עם כשר חוזרת לפי שהוא בתורת גיטין וקידושין משא"כ בעכו"ם ועבד וכ"מ פשטא דלישנא דרבי יוחנן וכ"פ בקונט' ואפשר היינו טעמא דרבי יוסה דלא אמר כן:
הכא א"ל משום גרמיה וכו'. כ' תוס' פ' החולץ דף מה ע"א בד"ה יצאו כותי ועבד שאין לו אלמנות וגירושין בה וא"ת והאר"י לעיל דהולד ממזר א"כ ל"ל קרא השתא ממזר הוי מיפסל בביאתו מיבעיא וי"ל הא דידיה הא דרבי' ע"כ. ולפמ"ש בקונט' תראה דלא מפיהן אנו חיי' בתירוץ זה אלא דקושיא ופירוקא הן דברי הירושלמי. והא דכתבו תוס' דף טז ע"ב בד"ה קסבר וכו' הא סתם מתני' ס"פ האומר מפורשת דהולד כשר ורבי יוחנן סובר הלכה כסתם משנה י"ל הא אמרי' בכמה מקומות אמוראי נינהו אליבא דר"י אי הלכה כסתם משנה או לא ועוד הא איכא לשנויי הך מתני' דקידושין יחידאה היא וכדשנינן לעיל פ"ד ה"ט: